Reparation
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

 

Garanti

Hos oss har du alltid garanti på alla varor. Som privatkund omfattas du också av konsumentköplagen och har då 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätt gäller på varor köpta i Sverige och omfattar vanligtvis ursprungliga fel. För företag gäller köplagen. För vidare information om garanti & reklamationsrätt och vilka rättigheter du har som konsument, se Konsumentverkets hemsida: Konsumentverket

 

Har du fel på din vara?

Har du fått fel på din vara skall den alltid skickas till en auktoriserad serviceverkstad. För att garanti ska gälla måste produkten vara verkstaden tillhanda senast sista dagen under garantiperioden. Garanti på begagnat hanteras och administreras av Hegethorns Foto AB. Godkänns inte din garantibegäran erhåller du ett kostnadsförslag från seriviceverkstaden.

 

 

Rengöring och funktionskontroll

Verkstäder utför också sensorrengöringar, funktionskontroller och vid behov även AF-justeringar med mera. Kontakta respektive verkstad för aktuellt pris och tidsåtgång. Har du en utrustning som du använder dagligen, kontakta gärna verkstaden för information om en genomgång av din utrustning.

 

Verkstäder

Nedan följer kontaktuppgifter för några vanliga serviceverkstäder.

 

Canon

Canon RCC

Krokslätts Fabriker 16

431 37 MÖLNDAL

Telnr: 031-720 34 80

 

Nikon

Nikon Svenska AB

Kameraverkstaden

Råsundavägen 12

169 67 SOLNA

Telnr: 08-594 109 00

Sony

Assist Workshop

Gottorpsgatan 7

582 73 Linköping

 
       

Manfrotto & Sigma

Tura Scandinavia

Energigatan 15

434 37 KUNGSBACKA

Telnr: 0300-56 89 20

Olympus

Olympus serviceportal

Telnr: 08-735 34 90 

Pentax / Tamron

Kameraservice Kungsör AB

Kungsgatan 30

736 32 Kungsör

Telnr: 0227-12740

 
       

DJI

Repair Services 

Få support och skicka in på service direkt hemifrån

Fujifilm

Support & nerladdning

Klicka på "Felanmälan"

 

 
       

Reparation utan garanti

Har du fel på din produkt och saknar garanti kan du skicka in den för ett kostnadsförslag. Kostnadsförslag utgår också automatiskt om du begär garanti men detta inte godkänns, eller om begär garanti men inte skickar med ett giltigt inköpskvitto. Du får då ett uppskattat pris på vad en reparation kostar att genomföra. Godkänner du inte kostnadsförslaget utgår kostnad för undersökningsavgift och frakt. Besvaras inte kostnadsförslaget inom 2 veckor går produkten i retur oreparerad (kostnad 650 kr).

 

Tidsåtgång

Vanligtvis tar en service 15-20 arbetsdagar men detta kan gå både snabbare och långsammare beroende på arbetsbelastning och tillgång till reservdelar Vi kan inte garantera exakta datum för när din service blir klar.

 

Checklista för att skicka in på service

  • Plocka bort lösa tillbehör som inte relaterar till felet.
  • Skicka med en felrapport som beskriver felet.
  • Ange tydligt om du begär garanti. Skicka då med en kopia på kvittot.
  • Annars begär "kostnadsförslag".
  • Ange din adress, telefonnummer dagtid samt mailadress.
  • Skicka i en hård kartong och emballera väl. Skicka aldrig i vadderade kuvert.
  • Om inget annat anges, skicka som företagspaket.
  • Ta noga reda på vad som gäller innan du skickar in något till en verkstad. Vad som gäller angående kostnadsförslag och om du debiteras vid en ev skrotning.
  • För skrivare skall bläckpatroner & behållare säkras enlig transportinstruktionerna i manualen.

 

Använd gärna färdiga reparationsformulär

Canon reparationsformulär
Nikon reparationsformulär

 

 

Start > Meny > Kundservice > Reparation
Annonser
0 Produkter
Totalt 0 SEK
Priser inkl. moms