Leverans
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Hur lång leveranstid är det?

Normalt sett är det 1-3 dagars leveranstid på lagerförda varor. Viss leveranstid kan förekomma på varor som är beställda ifrån våra leverantörer. Du kan även välja att hämta din beställning i vår butik i Nässjö.

 

Finns varan i lager?

Du kan se lagerstatus på respektive produkt. Grön punkt intill produkten innebär att denna finns i lager. Röd punkt innebär att varan inte finns i lager för tillfället.

 

Kan man följa sin order efter att den är inskickad?

Efter att ni har skickat in en beställning skickas en orderbekräftelse ut automatiskt till er mailadress. Har ni registrerat ett konto kan ni följa orderns gång på er sida. Ni får också ett meddelande via mail när ordern skickas till er.

 

Vad kostar frakten?

Handlar du över 1000 kr inkl moms är det fraktfritt (med vissa undantag*).

I annat fall har vi en fast kostnad på 59:- för "Postpaket" och 39 kronor för "Varubrev".

Företagspaket debiteras med 125:- ink moms. 

Undantaget är extra tunga eller skrymmande varor, då kan ett frakttillägg tillkomma.

 

Önskar du handla mot postförskott blir kostnaden 59 kronor + Postens postförskottsavgift på 80 kronor, totalt 139 kronor. Postförskott är endast tillgängligt när du ringer in till oss.

 
Öppet köp / Ångerrätt?

När du handlar på distans har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerrätten gäller från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätt gäller dock inte datorprogram och vissa varor med bruten försegling/plombering. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer).

 

Returnera en vara

Innan du returnerar något behöver du göra en returanmälan till oss. Det gäller oavsett om varan är defekt, om det är en felleverans eller om du vill ångra ditt köp. Ha ditt ordernummer eller fakturanummer redo när du kontaktar oss. Skicka varorna i helt oförändrat skick, detta gäller såväl yttre produktkartong som innehåll, oavsett anledning till retur. Samtliga tillbehör som ingår skall vara oöppnade och i sina förpackningar. Detta inkluderar kablar, manualer och så vidare. Önskar du ångra ditt köp står du själv för frakten. Vi tar inte emot returer som inte är föranmälda. Fraktkostnad för icke föranmäld returer ersätts ej.

 

Vad händer med outlösta försändelser?

Ej utlösta försändelser räknas inte som utnyttjande av ångerrätten. Om du beställt en vara och ej hämtar ut den debiterar vi 300 kr inklusive moms. Om den outlösta varan är specialbeställd debiteras varans hela värde samt de fraktutlägg som Hegethorns Foto AB har haft på just denna order.

 

Fel

Vi reserverar oss för tekniska fel som kan orsaka orimliga prisfel.

Start > Hjälp > Leverans
Annonser
0 Produkter
Totalt 0 SEK
Priser inkl. moms