Leverans
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Betala med kort?

När du ska betala med kort väljer du "Postpaket" i kassadelen vid registreringen av din internetorder. Självklart kan du även betala med kort i vår fysiska butik i Nässjö.

 

Hur lång leveranstid är det?

Normalt sett är det 1-3 dagars leveranstid på lagerförda varor. Viss leveranstid kan förekomma på varor som är beställda ifrån våra leverantörer. Kontakta oss gärna på ordertelefon: 0380-10928 om du vill veta mer om leveranstiden. Du kan även betala på hemsida och välja att hämta den i vår fysiska butik i Nässjö.

 

Finns varan i lager?

Du kan se lagerstatus på respektive produkt. Grön punkt intill produkten innebär att denna finns i lager. 

 

Kan man följa sin order efter att den är inskickad?

Det är viktigt att ni anger korrekta uppgifter. Då orderbekräftelse och stor del av vår kommunikation gentemot våra kunder sker via mail är det extra viktigt att ni anger en korrekt e-post adress. Efter att ni har skickat in en beställning skickas en orderbekräftelse ut automatiskt. Om ni mot förmodan inte har erhållit en orderbekräftelse från oss ber vi er ta kontakt med vår orderavdelning på telefon: 0380-10928. Ni kan sedan logga in på er kundsida och följa orderns gång.

 

Vad kostar frakten?

Handlar du över 1000kr inkl moms är det fraktfritt (med undantag för företagspaket och särskilda fall, läs nedan).

I annat fall har vi en fast kostnad på 59:- för "Postpaket" och 39 kronor för "Varubrev". "Företagspaket" debiteras alltid med 125:- ink moms. 

 

Önskar du handla mot postförskott så blir kostnaden 59 kronor + Postens postförskottsavgift på 80 kronor = 139 kronor.

 

Undantaget är extra stora och/eller tunga varor, då tillkommer en fraktkostnad på upp till 500kr inkl moms.


Öppet köp / Ångerrätt?

När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige. Ånerrätten gäller från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller dock inte datorprogram, ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer).

Som konsument har du alltid möjlighet att ångra ditt köp. Om du önskar returnera en vara ber vi dig att kontakta oss för specifik information. Allmänna regler för returer gäller; du måste påvisa att varan, varorna är inköpa hos Hegethorns Foto AB. Vi tar endast tillbaks oanvända varor. Returer skickas som Företagspaket eller brev, ej postpaket .

Skulle produkten vara använd sker vanligtvis ett prisavdrag. Förseglade plomberingar som är brutna tas ej i retur. Returbeloppet sätts in på kundens konto. Du som kund betalar returfrakten.

 

Vad händer med outlösta försändelser?

Om du beställt en vara och ej hämtar ut den debiterar vi 300kr inklusive moms. Om den outlösta varan är specialbeställd debiteras varans hela värde samt de fraktutlägg som Hegethorns Foto AB har haft på just denna order.

Start > Hjälp > Leverans
Annonser
0 Produkter
Totalt 0 SEK
Priser inkl. moms